Hieronder treft u een aantal veelgestelde vragen met de bijbehorende antwoorden.

1. Wat zijn de verzendkosten?
2. Kan ik mijn pakje ook ophalen bij een postkantoor of een andere verzenddienst?
2. Hoe kan ik betalen vanuit België of via overschrijving?
3. Ik gebruik steunzolen, zijn deze schoenen wel geschikt voor mij?
4. Ik heb brede voeten, wat nu?
5. Ik heb een grote maat, zijn er wel schoenen voor mij?
6. Kan ik de schoenen passen?
7. Wat is het voordeel van de split zool?
8. Welke schoenen hebben een stroeve zool en welke een gladde zool?
9. Ik heb last van knieëen en enkels, wat kan ik het beste kiezen?
10. Ik wil geen split zool, maar een hele zool. Kan dat ook?
11. Wat is het materiaal van de bovenzijde van de schoenen?
12. Welke zool moet ik kiezen?
13. Ik heb een bestelling gedaan en een bevestiging gekregen, maar de betaling is mislukt. Is de bestelling nu wel bij Yofashion gearriveerd?
14. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik nu inloggen?
15. Ik wil niet registeren als account, maar ik wil wel iets bestellen.
16. Hoe kan ik iets ruilen of terugsturen?


1. Wat zijn de verzendkosten?
De verzending binnen Nederland is gratis. De schoenen worden via TNT verzonden en met behulp het track-and-trace nummer kun je een afspraak maken met de bezorger. Als je na ontvangst wilt ruilen, is de tweede zending eveneens gratis. Voor elke opvolgende zending wordt € 8,00 per zending in rekening gebracht. Zie ook vraag 16 over ruilen en retourneren.
De verzendkosten naar België zijn standaard € 5,00.

2. Kan ik mijn pakketje ook ophalen bij een postkantoor of een andere verzenddienst?
Ja, dat kan. Tijdens de bestelling kun je een ander afleveradres invoeren. Vul hier het adres van het postkantoor of verzamelpunt in en vermeld in de adressering "TNT Postkantoor, Post restante" of de naam van de verzenddienst. Zodra het pakje is verzonden, ontvang je via een bericht in de webshop de track-and-tracecode en kun je het pakket volgen. Als je ook je e-mail adres of mobiele nummer invoert bij het leveradres, ontvang je bericht zodra het pakket is aangekomen. Haal het pakket wel binnen 3 weken op, anders wordt het weer teruggestuurd! 

2. Hoe kan ik betalen vanuit België of via overschrijving?
U heeft dan ons IBAN en en voor overschrijving vanuit het buitenland het BIC nummer nodig.
Deze zijn als volgt:
IBAN: NL04ABNA0448722585
BIC: ABNANL2A
Houdt u er rekening mee dat de verzending naar bijv. België niet gratis is en dat er verzendkosten worden gerekend, uiteraard is dit inclusief track-and-trace nummer dat wij via de webshop toesturen.

3. Ik gebruik steunzolen, zijn deze schoenen wel geschikt voor mij?
Hier hebben wij ervaring mee: de binnenzolen in de schoenen kunnen eruit gehaald worden, daar kan je eigen steunzool in gelegd worden.

4. Ik heb brede voeten, wat nu?
Voor brede voeten (breder dan 10 cm) adviseren bij de Zoom van het merk Skazz of Comfort II van Rumpf.
Ca. 10 werkdagen na uw bestelling kunnen wij ze aan u opsturen.

5. Ik heb een grote maat, zijn er wel schoenen voor mij?
Jazeker, de grootste maat die wij kunnen bestellen bij onze leverancier van het merk Skazz is 47, van het merk Rumpf is dit 48,5 voor sommige modellen..
Meet via onze methode “schoenmaat bepalen” om er achter te komen welke maat je nodig hebt.

6. Kan ik de schoenen passen?
Ja, de schoenen kunnen thuis gepast worden.
Om vergissingen met de maat te voorkomen, nauwkeurig meten bij “schoenmaat bepalen” en niet afronden! Bij kinderen houden wij rekening met groei, geef in de opmerkingen aan of ze smalle voeten hebben of niet.
Mocht de maat of het model toch niet goed zijn, dan kunnen de schoenen geruild worden als ze niet gebruikt zijn. Woon je in de buurt van Woerden, dan kun je een afspraak maken om bij ons te komen passen.

7. Wat is het voordeel van de split zool?
Eén van de belangrijkste voordelen is het feit dat de voet gebogen kan worden als de teen gestrekt wordt. Ook het flexen van de teen gaat veel gemakkelijker.
Het gevolg hiervan is dat ook het afrollen van de voet tijdens het lopen veel makkelijker en natuurlijker gaat.
De meeste mensen moeten wel even wennen aan het lopen op een split zool, maar na een paar minuten willen de meesten niets anders meer.

8. Welke schoenen hebben een stroeve zool en welke een gladde zool?
Dit is vooral belangrijk om te weten wanneer je te veel of te weinig grip op de dansvloer hebt.
Een stroeve zool is nodig op een supergladde vloer en helpt uitglijden voorkomen.
Een gladde zool is nodig op een stroeve en normale vloer en helpt het draaien te vereenvoudigen:

9. Ik heb last van knieëen en enkels, wat kan ik het beste kiezen?
Als de vloer stroef is, kan er wrijving ontstaan tussen vloer en schoenzool, waardoor je veel kracht moet zetten om een draai te kunnen maken. Er komen dan behoorlijke krachten te staan op de gewrichten van enkels en knieën. Kies dan voor een gladde zool, dan houd je de wrijving zo laag mogelijk. Gladde zolen zijn er in kunststof en sommige zolen hebben een textiellaagje of een suède laagje om de zool glad te maken.
Ook is het belangrijk een schoen te kiezen die goed aansluit bij de voet en goed om de zijkant van de voet kan worden gebonden met behulp van de veters. Een goed voorbeeld hiervan is de Flight (smalle voeten)

10. Ik wil geen split zool, maar een hele zool. Kan dat ook?
Jawel, er zijn ook types met doorlopende zolen. Dit zijn de Space, Novato en Nitro van het merk Skazz en Comfort II van het merk Rumpf. Deze zolen worden aangeraden bij Steps vanwege de bescherming van de voetboog. De voetboog zou anders zonder bescherming tegen de step aan kunnen komen.

11. Wat is het materiaal van de bovenzijde van de schoenen?
De meeste schoenen zijn gemaakt van stof, van canvas of mesh. Enkele van de modellen zijn ook in leer te bestellen en sommigen hebben accenten met suède.
De schoenen van stof passen perfect om de voet en kunnen met de veters zo aangetrokken worden zoals je het zelf prettig vindt.
De schoenen zijn zo ontworpen dat de veters de schoen naar de voet toetrekken, daardoor geven ze zelfs steun aan de zijkant van de voet.
Daardoor zit de schoen ook meteen lekker.

12. Welke zool moet ik kiezen?
De keuze van de zool is afhankelijk van de soort vloer waarop je danst.

Als je op een normale vloer danst die niet te stroef en ook niet te glad is, kun je het beste kiezen voor een gladde kunststof zool.
Het grootste voordeel van deze schoen is dat de zool glad is en dus zo min mogelijk wrijving geeft tussen schoenzool en vloer.
Dit is vooral belangrijk als je last hebt van gevoelige enkels en knieën, vooral het draaien moet makkelijk gaan.
Het draaien wordt nog eens extra vereenvoudigd door de spinspot op de teenzool.
Het luchtkussentje onder de hakzool geeft een uitstekende demping bij sprongen, ook als de schoen buiten gedragen wordt.

Op een stroeve vloer (zoals een gymzaal of parketvloer waar parafine wordt gestrooid), heb je een gladde schoenzool nodig.
De gladde kunststofzool kan hier ook goed gebruikt worden, om de wrijving tussen zool en vloer zoveel mogelijk te verminderen en het draaien te vergemakkelijken.

Bij een erg gladde vloer kun je uitglijden, vooral bij de zijwaartse passen zoals bij de salsa.
Om dit te voorkomen, kan een stroeve zool gebruikt worden. Deze zolen hebben een speciaal profiel, waardoor je meer grip krijgt op de vloer.
Er zijn modellen met een stroeve zool met een hoge klittebandsluiting bij de wreef (Boomerang en Boomelight). Er zijn ook modellen met een stroeve zool met een laag model. Die ondersteunen de gehele voet goed en zijn bijzonder geschikt voor trainingen van latin dansen, salsa en Zumba. Dit zijn bijvoorbeeld de Dyna Stie, Dynamo en Blitz 3.

13. Ik heb een bestelling gedaan en een bevestiging gekregen, maar de betaling is mislukt. Is de bestelling nu wel bij Yofashion gearriveerd?
De bestelling wordt automatisch door de webshop bevestigd, maar als de betaling via iDeal is mislukt (bijv. als het scherm te lang open staat of als de gegevens niet volledig zijn ingevuld), dan komt de bestelling niet bij Yofashion binnen. Pas als je een bevestiging van de betaling ontvangt, krijgt Yofashion de opdracht echt binnen. Als je binnen 2 werkdagen geen persoonlijk bericht van ons ontvangt over de order, wil je dan zo vriendelijk zijn zelf contact met ons op te nemen? Wij ontvangen in zo'n geval ook geen contactgegevens van de besteller, omdat het bestel- en betaalproces nog niet afgerond was. Wij zullen na ontvangst van je bericht de opdracht alsnog zo spoedig mogelijk uitvoeren.

14. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik nu inloggen?
Zonder wachtwoord kun je niet inloggen omdat dit deel van de site beveiligd is.
Maar als je naar de tab "Mijn Account" gaat en op de link "Wachtwoord vergeten?" klikt, kun je het e-mail adres doorgeven en krijg je een nieuw wachtwoord.
Met dit nieuwe wachtwoord kun je wel inloggen en zie je wat je besteld hebt en wat de status van de bestelling is.
Als je er toch niet uitkomt, kun je tijdens kantooruren even telefonisch contact opnemen, dan helpen wij je graag verder.

15. Ik wil niet registeren als account, maar ik wil wel iets bestellen.
Dit kan ook: kies het artikel en de juiste maat, vul de gevraagde gegevens in en klik op "Ga door naar de kassa". Nu kom je bij de winkelwagen en zie je wat je wilt bestellen. Bij Stap 1 kun je kiezen of je een account wilt aanmaken of alleen als gast wilt afrekenen. De overige stappen van de bestelling zijn gelijk aan een bestelling met account.

16. Kan ik iets ruilen of terugsturen? En hoe gaat dat?
Ja, dat kan. Ruilen of retourneren kan binnen 14 dagen en uiteraard alleen voor ongebruikte artikelen en alleen via de webshop www.yofashion.nl. Onder aan de pagina staan informatiepagina's, kijk naar de pagina onder "Retourneren".  Hier wordt uitleg gegeven over de juiste te volgen retouraanvraag.

Let op het is belangrijk dit op de juiste wijze uit te voeren zodat wij bekend zijn met de retourzending en je eventueel ook zo snel mogelijk vervangende producten kunnen sturen of eventueel je geld kunnen terugstorten.



Heb je hierover aanvullende vragen, schroom niet en stuur even een e-mailtje aan info@yofashion.nl. Wij zijn je graag van dienst.